تاریخ امروز:۱ آبان ۱۴۰۳

صعود به قله دماوند از جبهه شمالی به مناسبت تاسیس سالگرد باشگاه کوهنوردی آرش سنندج

این برنامه به سرپرستی آقای سامان پیرزاده در تاریخ ۱ و ۲ تیر ماه ۱۳۹۶ به مناسبت ۳۹مین سالگرد تاسیس باشگاه کوهنوردی آرش سنندج اجرا گردید. برای مشاهده گزارش و عکس های برنامه گزینه ادامه مطلب را انتخاب کنید

ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت همنوردان و مربیان استادان عزیز وبزرگوار که بنده رادر این صعود راهنمای رهنورد  کردند کمال تشکر وقدر دانی را دارم.

روز پنج شنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۴عصر از سنندج به مقصد ناندل حرکت کردیم وساعت ۱۲شب به پلور رسیدیم. رفتیم فدراسیون وشام رادر آنجا صرف کردیم.وبعد با ماشين خودمان به مسیر ناندل که عبور از پلور -گزنک -تونل وانا -وپاسگاه بایجان در سمت چپ جاده رد کردیم. بعد از ۱۰دقیقه به اولین ورودی که سمت چپ که به روستای ناندل میباشد رسیدیم. بعد ازعبور ازروستای حاجی دلا-روستای میان ده بعد از آن ناندل که کلا ۲۵ کیلومتر میباشد عبور کردیم وساعت ۳شب به خانه آقای صالحی رسیدیم.که قبلا هماهنگی شده بود. درضمن شماره آقای صالحی /۰۹۱۱۱۲۵۴۰۴۵میباشد.

وبعد از آبگیری قمقمه و فلاکس ساعت ۳/۵۰ باسایپا به طرف سنگ بزرگ که نشانه تمام کوهنوردان است حرکت کردیم. وبعد از طی مسافتی یک ساعت و ده دقیقه به سنگ بزرگ رسیدیم وساعت ۱۰ صبح به جان پناه که ارتفاع آن ۴۰۰۰ میباشد رسیدیم و بعد از استراحتی کوتاه وخوردن تنقلات ساعت ۱۱ حرکت به طرف جان پناه دوم که  مشهور به ۵۰۰۰ میباشد  وساعت ۳ رسیدیم و بعد از استراحت ساعت ۶عصرنفرات به قصد هم هوایی تا نزدیکی دیواره بالاتر از جان پناه رفتیم. وصبح روز بعد استارت کار ساعت ۷به سوی قله وساعت ۱۲ ظهربه قله رسیدیم. وکلا مسیر رفت از جان پناه ۵۰۰۰ وبرگشت به جان پناه ۸ساعت طول کشید. بعد از استراحتی کوتاه به طرف سنگ بزرگ حرکت کردیم. ساعت ۸ غروب  سوار سایپا شدیم به طرف روستای ناندل. وبا ماشین خودمان به طرف فدراسیون  (پلور ) حرکت کردیم. شب درآنجا استراحت کردیم  وفردای روز بعد ساعت ۱۲ ظهر به طرف سنندج حرکت کردیم. درضمن جای تک تک دوستان واقعا خالی بود.