تاریخ امروز:۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

صعود به قلل قزل ارسلان ودائم برف

در تاریخ ۲ تیرماه ۱۴۰۲ طبق قرار قبلی درمحل تجمع مان در میدان ازادی سنندج ساعت ۳بامدادجمع شدیم و راس ساعت سه وده دقیقه حرکت را آغاز کرده و وارد جاده سنندج به همدان شدیم ونرسیده به همدان در سه راهی سنندج به همدان وارد جاده همدان به کرمانشاه  شدیم و پس از طی چندکیلومتری به سمت چپ جاده تغییر مسیر داده و وارد جاده روستای وهنان شدیم و نرسیده به روستای وهنان با مشاهده تابلوی اداره محیط زیست واردجاده خاکی که ما را به ابتدای مسیر نزدیکتر میکرد شدیم و این مسیر مربوط به تردد عشایر می باشد. درطول مسیر باغ های زیبای گردو وچشمه های خروشان را مشاهده نمودیم ودرنهایت به مسیرپایانی جاده و گوسفندسرا رسیدیم وبعد از چند دقیقه توقف جهت آماده کردن تجهیزات راس ساعت شش وپنجاه دقیقه استارت پیمایش به سوی قله را آغاز کردیم . بعدازدوساعت پیمایش مسیر  و دیدن مناظر زیبا و سرسبز کوهستان به یال مابین دو قله قزل ارسلان و دائم برف و جان پناه نکوئی رسیدیم. در این محل برای صرف صبحانه توقف نمودیم. بعداز۴۵ دقیقه استراحت به پیمایش باقیمانده مسیر ادامه دادیم و در نهایت با گذر از مسیر دست به سنگ زیر قله درساعت ۵۰/ ۱۰ دقیقه برفراز قله زیبا قزل ارسلان ایستادیم وبعد ازچند دقیقه استراحت وصرف تنقلات ومیوه و گرفتن چندقطعه عکس های یادگاری تصمیم به فرود نمودیم. و درنهایت ساعت ۱۳ به جان پناه رسیدیم و تصمیم به صعودقله دائم برف گرفتیم و مجدد حرکت را به طرف قله دائم برف آغاز کردیم. بعداز۵۰دقیقه پیمایش به قله زیبای دائم برف رسیدیم و همچون قله قبلی بعدازچنددقیقه استراحت وعکس گرفتن و… دوباره تصمیم به فرودنمودیم و ساعت ۱۵ به جان پناه رسیدیم و نزدیک جانپناهدر اطراف چشمه ی موجود در آن منطقه برای صرف ناهار توقف کردیم. بعداز چهل دقیقه فرود را آغاز کردیم و در نهایت ساعت ۱۷ به محل عشایرها و پایان برنامه کوهپیمایی رسیدیم وساعت ۲۱ به سنندج رسیدیم و برنامه با نهایت شادی و سلامتی به پایان رسید. با تشکر از افرادی که در این برنامه قبول مسئولیت کرده و بنده را در اجرای این برنامه یاری کردند.

با تشکر صباح شهراز

نفرات شرکت کننده در برنامه:
اقای ستارشکوفا (جلودار)
اقای فریدون میرانی (مسئول فنی)
آقای نبی احمدپناه
اقای محسن پوریا (عقب دار )
آقای حامدسعیدی فرد (عکاس)
صباح شهراز (سرپرست برنامه)