تاریخ امروز:۱ آبان ۱۴۰۳

فراخوان پاکسازی غار کرفتو، با شعار غارها گنجینه های علمی

برای مشاهده این فراخوان گزینه ادامه مطلب را انتخاب کنید.

غارها آزمایشگاه کامل زمین هستند که به ما اجازه می دهند تا در علوم مختلف تحقیقاتمان را کامل نماییم.غارها برای فعالیت های متنوعی از پژوهش و تحقیقات زمین شناسی، باستان شناسی، زیست شناسی، اکولوژی و… گرفته تا گردشگری معرفی می شوند. از طرفی باکتری های موثر و مفیدی در غارها وجود دارد که حتی در علوم پژشکی کاربرد دارد مثلا گروهی از پژوهشگران علوم زیستی در آمریکا و کانادا با کشف یک باکتری فناناپذیر در دل غار لچوگیا، یکی از قدیمی ترین و عمیق ترین غارهای قاره آمریکا، به امید تازه ای برای معالجه ی بیماری های مقاوم به درمان دست یافتند.پس باید در نگهداری و حفاظت از این موهبت الهی تلاش نمود با فرهنگ سازی و آموزش های درست در این راستا اقدام کنیم.

 چند سالی است که غارنوردان و علاقه مندان به کوهستان و غارها گرد هم می آیند تا با پاکسازی محیط غارها و کوهستان حرکتی نمادین جهت فرهنگ سازی به این امر زیست محیطی در کشور می پردازند تا در اینده نه چندان دور غارها با آموزش درست عاری از هر گونه زباله و … که به محیط صدمه وارد میکند باشند.  

 بدین وسیله از غارنوردان  و دوستداران محیط زیست دعوت به عمل می آید تا به مناسبت غار پاک و هفته گردشگری، غار توریستی کرفتو واقع در ۳۱ کیلو متری دیواندره را در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۴  پاکسازی نمائیم.

این برنامه با شعار (غارها گنجینه های علمی) به میزبانی گروه کوهنوردی و غارشناسی آرش سنندج و حمایت های اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان و  با همکاری فرمانداری دیواندره اجرا خواهد شد.

وسایل مورد نیاز:

کلاه ایمنی – هد لامپ – لباس مناسب (ترجیحآ لباس یکسره) – کفش مناسب – دستکش

جهت هماهنگی و ثبت نام :

پیام رضابخش ۰۹۱۸۳۷۹۶۱۳۶

آخرین مهلت ثبت نام : ۹۴/۷/۱۰

 

/پیشاپیش نهایت تشکر را از همکاری کلیه علاقمندان داریم/

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *