تاریخ امروز:۱ آبان ۱۴۰۳

صعود به چهل چشمه به مناسبت سالگرد درگذشت زنده یاد حمدالله محمدی

این برنامه به سرپرستی آقای یدالله شیدا در تاریخ ۹۶/۱۰/۸ اجرا گردید. برای مشاهده عکس ها و گزارش برنامه گزینه ادامه مطلب را انتخاب کنید.

درباره کوه چهل چشمه

کوه چهل چشمه نام کوهی است به ارتفاع ۳۱۳۷ متر از سطح اب های ازاد در کردستان درغرب ایران قرار گرفته است.این کوه در ۵۳ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سقز و شمال غربی شهرستان دیواندره و شمال شرقی شهرستان مریوان واقع شده است. مجموعه کوه های چهل چشمه حدود بیست قله دیگر می باشد از جمله شاه نشین در چهل چشمه, دالاش, دوبرار, کوه سلطان ئه خزه ر توو, کوه باینچوب, کوه افراسیاب, کوه کانی میران, کوه مزگت ومیرزا( مسجد و میرزا), باشورتی و کوه کل کوژ با ارتفاعات گوناگون. خود قله چهل چشمه یا شاه نشین دارای یال های متعددی می باشند. از جمله کل با- یا یال مله که وه-یال کانی زلیخا یا قولی زلیخا-یال گاوه لال-یال برده قبله-یال شاه نشین-یال کال کالی-یال دلو-یال ئه ستیره رش(ستاره سیاه). این منطقه از برفگیر ترین و سردترین مناطق کردستان به حساب می اید و در تمام طول سال از برف پوشیده شده است.از روستاهای اطراف چهل چشمه می توان به اسحاق اباد- بست- کانعمت- سوله- نرگسله و درهوان- اشاره نمود. از مسیرهای معمول برای فتح این کوه می توان به سه مسیر اسحاق اباد بست و درهوان اشاره نمود.

گزارش برنامه صعود به قله چهل چشمه

طبق برنامه از پیش تعیین شده روز پنجشنبه تاریخ ۷/۱۰/۹۶ ساعت دئ بعد از ظهر حرکت از سنندج به طرف دیواندره و پس از عبور از دیواندره و سوار کردن یکی از دوستان انجا به نام اقای سعید مجیدی و بعد از عبور از رشید آباد به دوراهی کله کان رسیده که از انجا به روستای به روستاهای ابراهیم آباد و شریف آباد رفته و طی مسیر طولانی به روستای بست(best) در ساعت ۵/۶ بعد از ظهر رسیدیم و بعد از مستقر شدن در اقامتگاه تاسیس شده درانجا با تمام همنوردان به استراحت پرداختیم که بعد از خوردن شام همگی در ساعت ۵/۱۰ شب خوابیدیم . ساعت ۵ صبح پس از بیدار باش عمومی و پس از خوردن صبحانه به همراه سه نفر کوهنورد سقزی به طرف قله چهل چشمه به راه افتادیم و پس از طی مسیر تا پای قله به مدت سه ساعت به قسمت شمالی کانی چاو رش رسیدیم و از انجا به بعد با پایکوبی برف پس ازیک ونیم ساعت به قله شاه نشین چهل چشمه در ساعت ۵/۱۰ صبح رسیدیم و پس از گرفتن عکس و گرامی داشتن یاد و خاطره همنورد جان باخته حمدالله محمدی به طرف مبدا حرکت درروستای بس برگشت زدیم که در ساعت ۱۵/۱۴ به اقامتگاه رسیدیم پس از صرف ناهارو استراحت همگی در ساعت ۴ بعد از ظهر سوار مینی بوس شده و در ساعت ۵/۷ شب همگی در کمال صحت و سلامتی به سنندج رسیدیم. با ارزوی سعادت, شادکامی و خوشبختی برای تمام اعضا و همنوردان و تمام کوهنوردان ایران زمین.

اسامی افراد شرکت کننده:

ماشاله نصرتی ارمین اربابی هژیر صالحی  محسن بابابیگی شاهو علافی سامان پیرزاده افشین ذکی – ایوب سجادی نبی احمد پناه – مسعود بذرافکن ارش ابراهیمی  سعید مجیدی از دیواندره نیما کریمی وفا کرباسی همنوردان سقزی (رحیم احمدی غریب خسروی محمود احمدپناه) – یدالله شیدا ( سرپرست برنامه )