تاریخ امروز:۱ آبان ۱۴۰۳

صعود به قله ی دالامپر

این برنامه به سرپرستی آقای صباح پرسته در تاریخ ۱۴ و ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ اجرا گردید. برای مشاهده گزارش و عکس های برنامه گزینه ادامه مطلب را انتخاب کنید.

یاد مانای بی همتا

صعود به قله ی دالامپر به ارتفاع۳۶۰۰ متر ۱۴ و ۱۵ خرداد ۹۶

سرپرست برنامه: صباح پرسته

آرمین اربابی

دانیال روحی

ساکو فتحی

کوه دالامپر با ارتفاع حدود ۳۶۰۰ متر در۴۵ کیلومتری جنوب غربی ارومیه و ۳۵ کیلومتری اشنویه قرار دارد. این کوه در نقطه مرزی ایران، ترکیه و عراق واقع است و از فراز آن خاک هر سه کشور قابل مشاهده‌است.

این کوه دارای یخچال های چند هزار ساله بوده و از ویژگی‌ های منحصر به فرد این کوه وجود دریاچه‌ های طبیعی در ارتفاعات آن است، همچنین از برفاب های این کوه رودی پر آب سرچشمه می ‌گیرد که در دامنه این کوه به صورت آبشاری بزرگ به نام سوله دوکل(در کردی به معنای آبشار مه آلود) به پایین می ‌ریزد. یکی دیگر از زیبایی های این منطقه دریاچه شگفت انگیز آن است که محلی ها«مام الشیخ» می نامند.

طبق برنامه ریزی انجام شده ساعت ۵ صبح از سنندج به سمت نقده حرکت کردیم پس از طی نمودن شهرهای دیواندره؛سقز؛بوکان؛میاندواب و…به نقده رسیده که از انجا هم یک مسیر به سمت شهر دزج و مقصد نهایی روستای سوله دوکل که محل استارت برنامه بود رسیدیم

ساعت ۱/۳۰  دقیقه در روستا پیاده شده و تجهیزات بررسی و تیم اماده ی صعود شد

ساعت ۲ به سمت قله حرکت و پس از طی مسیری فوق العاده زیبا در کوهستانی بکر ساعت ۷ به کنار دریاچه مام شیخ رسیدیم .

طبق پیش بینی چادر ها رو برپا کرده و شب را در کنا دریاچه ی زیبای مام شیخ سپری کردیم که بعد از کمی استراحت تیم در دریاچه کمی شنا  کرده و خستگی راه از تن بدر کردند.

ساعت ۵ صبح بیدار شده و پس از جمع اوری چادر ها و مرتب سازی کوله ها به سمت قله حرکت کردیم که قسمت پایاینی قله که تقریبا حدود ۵۰۰ متر می باشد شیب مقداری تند و هنوز برف زیادی داشت که دست به سنگ ادامه ی مسیر دادیم.

ساعت ۱۱ به قله رسیدیم که پس از استراحت و گرفتن عکس  یادگاری ساعت ۱۲ به سمت پایی حرکت کردیم

ساعت ۴ به کنار ماشین رسیده و به سمت نقده حرکت کردیم

پس از حضور بر سر مزار زنده یاد محمد اوراز وادای احترام گروه به آن قهرمان اخلاق و ورزش به سمت سنندج حرکت کردیم . در شهر سقز شام صرف شده و ساعت ۲ شب به سنندج رسیدیم.

پرنده مردنی است پرواز را بخاطر بسپار…