تاریخ امروز:۱ آبان ۱۴۰۳

صعودزمستانی مسیر شمالی دماوند توسط تیم دونفره باشگاه آرش سنندج

این برنامه به سرپرستی آقای داریوش داوودی در تاریخ ۹۶/۱۱/۲۰ اجرا گردید. برای مشاهده گزارش و عکس های برنامه گزینه ادامه مطلب را انتخاب کنید.

طبق هماهنگی به عمل آمد:ساعت ۸ صبح سه شنبه۹۶/۱۱/۱۷  اینجانب داریوش داودی به اتفاق آقای سامان پیرزاده پس از دیدار و خداحافظی با سرپرست باشگاه آقای ماشاءالله نصرتی ازسنندج به طرف روستای ناندل حرکت کرده وساعت حدود ۷ غروب به روستای ناندل و منزل آقای صالحی رسیدیم.شب را در اتاقی که آقای صالحی در اختیارمان گذاشته بود,گذراندیم و در خصوص  وضعیت منطقه برایم توضیحاتی داد.ضاهراً اول هفته تیمی سه نفره به قصد صعود رخ شمالی رفته  بودند حدود ساعت ۱۱بود که به ما گفت یک تیم پنج نفره از باشگاه بلقیس تکاب هم در راهند که آنها هم قصذ صعود از مسیر شمالی را دارند. صبح چهارشنبه۹۶/۱۱/۱۸ ساعت ۵/۳۰ بیدار شدیم و پس از جمع کردن وسایل وصرف صبحانه حدود ساعت ۷ صبح کوله هایمان را برداشته و در هوای آرام و آفتابی بدون باد به سمت جان پناه ۴۰۰۰ براه افتادیم پس از حدود ۷/۳۰ ساعت یعنی ساعت ۱۴/۳۰ به جان پناه رسیدیم.ابتدا قصد شب مانی در جان پناه را داشتیم ولی پس از استراحت و خوردن میوه و تنقلات نظرمان عوض شد.علی الرغم اینکه از نظر تکنیکی ماندن در جان پناه ۴۰۰۰ مناسب تر بود ولی هوای خوب و آرام و داشتن وقت ما را وسوسه کرد و به طرف جان پناه ۵۰۰۰ براه افتادیم و پس از حدود ۳ ساعت به جان پناه ۵۰۰۰ رسیدیم. شب را در دمای ۲۶- گذراندیم بنجشنبه۹۶/۱۱/۱۹ را به استراحت و ریکاوری گذراندیم و ساعت حدود ۴ بعداز ظهر بود که تیم ۵ نفره تکاب به جان پناه رسید و شب را کنار یکدیگر گذرانده و صبح روزجمعه ۹۶/۱۱/۲۰ ساعت ۸ همگی در باد شدید ۵۵ کیلومتر در ساعت و دمای حسی ۳۵- تا ۴۰- درشرایطی که بوران مسیرپاکوب راپوشانده بود به سمت قله براه افتادیم. بعد از عبور از سنگ خدا حدود ارتفاع۵۳۰۰ متری سرپرست تیم تکاب به خاطر وضعیت ۲ نفر از همنوردان خود تصمیم به برگشت به جان پناه را گرفتند.ما دو نفر به قصد قله راهمان را در حالی که سرعت باد روبه افزایش بود و موجب بالا رفتن دمای حسی میشد بر روی یال مابین    دو یخچال ادامه دادیم.در نهایت ساعت دو با استشمام بوی گوگرداحساس کردیم که به قله  نزدیک میشویم در قله به کوهنوردان پیرانشهری رسیدیم.پس از گرفتن عکس و فیلم بااحتیاط وحوصله به طرف جان پناه ۵۰۰۰ براه افتادیم. حدود ساعت ۵ پس از رسیدن به جان پناه خبر سلامتی و صعود را به سرپرست باشگاه و سایر دوستان همنورد و خانواده های خود دادیم وبه استراحت و تغذیه پرداخته تا صبح روز شنبه ۹۶/۱۱/۲۱ ساعت ۷ با جمع آوری وسایل به طرف ناندل حرکتل کنیم. مسیری ۹ ساعته که خیلی دیر به اتمام رسید وحدود ساعت ۴  درنهایت خستگی به روستای ناندل و منزل آقای صالحی رسیدیم.پس از جمع آووسایل و رفع خستگی به طرف قرارگاه پلورحرکت کرده تا شب را در آن جا گذرانده و استراحت کنیم وصبح روز بعد به طرف سنندج به راه افتادیم. پس از بازگشت به سنندج جمعی از همنوردان باشگاه از ما به گرمی استقبال کرده و در کنار  آن ها عکسی یادگاری گرفتیم.