تاریخ امروز:۱ آبان ۱۴۰۳

برنامه پیمایش مسیر روستای قه لاجی

این برنامه به سرپرستی آقای صباح پرسته در تاریخ ۲۲ / ۲ /۱۳۹۶ اجرا گردید . برای مشاهده گزارش و عکس های آن گزینه ادامه مطلب را انتخات کنید.

به نام نامی حضرت دوست که هر چه داریم از اوست…

برنامه پیمایش مسیر روستای قه لاجی (در زبان کردی به معنی جای قلعه می باشد) سرو آباد به هه ورامان تخت

تاریخ:

سرپرست برنامه: صباح پرسته

تعداد افراد شرکت کننده در برنامه ۱۶ نفر

طبق برنامه پیش بینی شده ساعت ۴ صبح از میدان آزادی سنندج به سمت سرو آباد حرکت کردیم

ساعت۶  صبح به روستای قه لا جی رسیدیم و پس اماده سازی پیمایش مسیر به سمت روستای بن دول ( پایین دره) حرکت کردیم بعد از عبور از روستا مسیر اصلی برنامه شروع شده و پس عبور از مسیر صخره ای و زیبای منطقه استراحت داده شده و تیم صبحانه را در محلی زیبا میل نموده و بعد از ۴۰ دقیقه ادامه ی راه را در پیش گرفتیم بعد از طی حدود ۳ساعت به چشمه ای رسیده و گروه استراحت کرده و قمقه های خورد را پر کرده و به راه افتادیم پس از رسیدین به خط الراس کوه اتراق کرده و نهار خوردیم بعد از حدود ۱ ساعت دوباره به راه افتادیم به سمت هه وار کاو

(هه وار= جایگاه فصلی مخصوص سکونت دامدارای منطقه) این قسمت مسیر عبور از میان صخره ها و شن اسکی بود که حرکت با احتیاط و به ارامی صورت گرفت در هه وار کاو چشمه ای زیبا قرار دارد که تیم نفسی تازه کرده و باتوجه به روبه تاریکی رفتن هوا و فاصله تا مقصد ادامه ی مسیر دادیم ساعت ۷۳۰ دقیقه به نزدیکی سر پیر رسیدیم و ساعت ۹ شب به هه ورامان رسیدیم .

پس از استراحت ۹۳۰ دقیقه به سمت سنندج حرکت کرده و شام نیز در مسیر صرف شد. ساعت ۱/۳۰ دقیقه به سنندج رسیده و برنامه پایان یافت.